facebook tracking
Jonas Engegren

Jonas Engegren

Client Manager & CRM Consultant – CRM

Att jobba med CRM är i min värld (möjligen lite partisk) essensen av att jobba mellan verksamhet och IT. Jag kan inte minnas ett enda projekt jag deltagit i där vi inte jobbat med kundens mjuka sidor i samband med digitaliseringen/uppgraderingen/implementationen. Under den förändringsresa som ett CRM-projekt innebär så måste jag som konsult förstå mig på verksamhet, processer samt övergripande verksamhetsmål. Utan dessa delar blir projektet ett installationsprojekt utan varken riktning, utmaning eller ändamålsenliga resultat. När verksamhetsfrågor (oundvikligen) lyfts i nya forum i projekten är det inte sällan som processer och dylikt blir ifrågasatta och föremål för revidering. Vem är då bättre bollplank till kunden rörande dessa frågor än konsulten som jobbat inom området i 7 år? Än bättre i de fall där det tydliggörs att det saknas process och jag får vara med och skapa!

Jag älskar att CRM inte är facit. Att jag oftast slipper det exakta, finansiella som ERP-konsulterna möter. Utmaningarna blir då istället mjuka och kan handla mer om KISS (Keep It Simple Stupid), vara användarnas champion för enkelhet och kunna vägleda ledningsgruppen i frågor rörande CRM-relaterade KPI:er och uppföljning.

jonas.engegren@accigo.se

+46 73 723 33 55

Jobba med mig

Jobbar du redan på Accigo?

Var med i rekryteringen och hitta din nästa kollega!

email
@accigo.se
Teamtailor

Employer branding från Teamtailor